Kötelező biztosítás kalkulátor 2020: Nem lát gondot a MABISZ

Kötelező biztosítás kalkulátor 2018

Kötelező biztosítás kalkulátor 2020: Nem lát gondot a MABISZ Tavaly már átléphette az 1100 milliárd forintot a biztosítók díjbevétele. A társaságok további növekedésre számítanak az idén, de nem lesz hatástalan az ingatlanpiac várható lassulása, vagy a fogyasztóbarát lakásbiztosítás megjelenése.
Tavaly az első három negyedévében mintegy 11 százalékkal nőtt a biztosítók díjbevétele, ami az év végére valószínűleg átlépte 1100 milliárd forintot – mondta a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) mai sajtótájékoztatóján Erdős Mihály elnökhelyettes. Töretlenül növekedtek a nyugdíjbiztosítások, és a kockázati biztosítások is valószínűleg jelentős bővülést tudtak felmutatni. A vállalatbiztosítások emelkedésében a beruházások élénkülésének hatása is látszódott.
 
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) piaca nagyrészt a biztosítási adónak a kgfb-díjakba való beépülése miatt ugrott meg. A 2019-es teljes éves kgfb-díjbevételt a MABISZ nagyjából 230 milliárd forintra teszi. A mikrovállalkozások továbbra is nagyon kevés biztosítással rendelkeznek, amiben van növekedési potenciál, az utasbiztosítások terén pedig dinamikus növekedésére is számít a szektor. Az ingatlanpiacok várható lassulásától, valamint a minősített fogyasztóbarát lakásbiztosítás (erről részletesen itt írtunk) megjelenésétől – hangzott el a tájékoztatón – változások várthatók a 2020-as esztendőben. A nyugdíjbiztosítások az idei évben is a húzóágazata lehet az életbiztosításoknak. A társaságok az idén is szép növekedésre számítanak.
 
Végre megszólaltak a bonus-malus csörtében
 
Az alapvető jogok biztosa vizsgálatot indított a Magyar Autóklub panasza nyomán a kgfb díjának meghatározásához használt bonus-malus rendszer szabályozásával, a károkozói pótdíj felszámításával kapcsolatban. Az Autóklub kifogásolta, hogy a MABISZ távolmaradt minden ezzel kapcsolatos megbeszéléstől.
 
A bonus-malus rendszer szabályozása kapcsán most Kerékgyártó Csaba, a MABISZ nem-életbiztosítási ágazatvezetője kihangsúlyozta: a biztosítási szabályozások 90 százaléka nemzetközi szintről jön. A bonus-malus rendszereket a közlekedésbiztonság érdekében vezették be Európa szerte. Hazánkban 1991 óta működik a rendszer, ma a személygépjárművek 35 százaléka tartozik a B10-es kategóriába. A bonus-maluson kívüli kártörténeti adatok figyelembe vétele  igazságosabbá teszi a rendszert, egyéb díjkedvezményekre, pótdíjakra ad lehetőséget.
Mivel az ügyfelek megszerzéséért folytatott verseny erős – állítja Kerékgyártó – a biztosítók díjtarifáikat eltérő kockázati profil mentén alakítják ki, jelentős díjszórással. Szerint tehát kijelenthető, hogy az ügyfél nagy valószínűséggel talál olyan biztosítót, amely a B/M-on kívüli kártörténeti adatokat a kárt okozó ügyfelek számára kedvezőbben veszi figyelembe. Ezt segíti a MABISZ is a honlapon működtetett összehasonlító oldallal, a Díjnavigátorral.
 
Szerző: Az Én Pénzem

Vissza